Wycieczka do Nałęczowa i Kazimierza Dolnego.

2009-10-28 11:20

W dniu 22.09.2009r podopieczni Warsztatów Terapii Zajęciowej wraz z opiekunami udali się na wycieczkę autokarową do Nałęczowa i Kazimierza Dolnego. W wyjeździe uczestniczył również dyrektor Warsztatów Terapii Zajęciowej, w-ce dyrektor Caritas w Radomiu ks. Grzegorz Wójcik. Pierwszą z miejscowości do której przybyliśmy był Nałęczów. Nałęczów to perła naszej Ziemi.
Tam kuruje się serce, nerwy i poprawia samopoczucie. Mieści się tam pięć sanatoriów, w tym jedno specjalizujące się w kardiologii, dokąd przyjeżdżają pacjenci po transplantacji serca. Sercem Nałęczowa jest ponad 20 hektarowy Park Uzdrowiskowy, przez który przepływa rzeka Bochotniczanka tworząc w jego centrum staw z niewielką wysepką. Następnie zwiedziliśmy okrągłą palmiarnię z fontanną pośrodku oraz ugasiliśmy pragnienie w pijalni wód bogatych w szczawy żelazisto-wapienne w tym znanym wszystkim „Nałęczowianki” W czasie wędrówki po parku przysiedliśmy na ławce obok eleganckiego pana Prusa w meloniku. Po zwiedzaniu pięknego Nałęczowa ruszyliśmy dalej do Kazimierza Dolnego gdzie z przewodnikiem wypłynęliśmy w półtoragodzinny rejs po Wiśle. Mieliśmy okazje podziwiać piękne widoki, bogactwo przyrody nadwiślańskiej oraz różne obiekty architektoniczne, takie jak: wiatraki oraz zamek w Janowcu. Dla większości podopiecznych było to pierwsze spotkanie ze statkiem. Wszyscy byliśmy pod wielkim wrażeniem podczas rejsu po Wiśle.

Po wspaniałej wycieczce po rzece Wiśle udaliśmy się na wspólny staropolski obiad do Staropolskiej restauracji. W podziękowaniu za pyszny obiad zaśpiewaliśmy hymn WTZ-ów. Pełni sił wraz z  panem przewodnikiem obejrzeliśmy rynek na którym znajduje się stara studnia oraz dwie zabytkowe kamienice braci Krzysztofa i Mikołaja Przybyłów, wybudowane jeszcze w XVII wieku. Następnie wszyscy udaliśmy się do Kościoła farny – parafii rzymskokatolickiej pod wezwaniem św. Jana Chrzciciela i Bartłomieja Apostoła. Wnętrze kościoła zachwycało swym bogactwem, ale największe wrażenie zrobiły ogromne organy, które pochodzą z XVII wieku. Na koniec wspaniałej wycieczki udaliśmy się na  pamiątkowe zakupy i pyszne rurki z kremem na starym rynku.

Wszyscy podopieczni byli zauroczeni pięknymi miejscami jakie udało nam się zobaczyć w Nałęczowie i Kazimierzu Dolnym i chętnie wrócilibyśmy tam jeszcze.

Nałęczów i Kazimierz Dolny trzeba zobaczyć !!!

Powrót

Wyszukiwanie

© 2015 Wszystkie prawa zastrzeżone - Kopiowanie za zgodą administratora.