Trzydniowa wycieczka w Beskid Żywiecki.

2009-11-30 10:23

W dniach 24-26 listopada 2009 roku wyruszyliśmy na trzydniową, autokarową wycieczkę objazdową po Beskidach Zachodnich.
Wyruszyliśmy z miejsca zbiórki we wtorek 24.XI. wczesnym rankiem.
W czasie podróży podziwialiśmy piękne krajobrazy oraz ciekawe obiekty. Po dość wyczerpującej, długiej drodze dotarliśmy do pierwszego punktu programu wycieczki –  Wadowic. Udaliśmy się na ulicę Kościelną 7, gdzie znajduje się dom „naszego” papieża. Tam zwiedziliśmy Muzeum – Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II – prowadzony przez Siostry Nazaretanki.
Weszliśmy także   do znajdującej się obok Kawiarni mieszczańskiej, w której skosztowaliśmy przepysznych papieskich kremówek.
Następnie udaliśmy się na Plac Jana Pawła II ,gdzie  mieści się bazylika z zegarem, który wskazuje 21.37 -godzinę śmierci „naszego papieża”  .
Po zwiedzeniu tego pięknego miasteczka, pełni wrażeń wyruszyliśmy w dalsza podróż.
Jadąc w kierunku miejscowości Węgierska Górka, minęliśmy jedno z większych miast Beskidów, czyli Żywiec.
Po dotarciu do pensjonatu i zakwaterowaniu się w pokojach zorganizowaliśmy sobie dyskotekę, na której mimo wyczerpującego dnia pełnego wrażeń wszyscy świetnie się bawili.
        Następnego dnia zwiedziliśmy Beskid Śląski oraz Muzeum Browaru w Żywcu.
W czasie podróży dojechaliśmy do słynnej beskidzkiej Trójwsi (Koniaków, Istebna, Jaworzynka). Koniaków był pierwszym punktem programu drugiego dnia wycieczki.
Tu zwiedziliśmy Muzeum Koronkarstwa, gdzie dowiedzieliśmy się, jak wykonuje się różne rękodzieła np.: obrusy czy serwetki koronkarskie.
Podczas podróży przez Beskid Śląski, oprócz pięknych górskich krajobrazów, widzieliśmy kilka wyciągów narciarskich.
Ostatnim punktem programu w tym dniu było Muzeum Browaru w Żywcu. Tutaj dowiedzieliśmy się, jak produkowano piwo kiedyś i jak się je produkuje  dziś.
Zapoznaliśmy się również z historią miasta Żywiec oraz jego okolicami.
Po zwiedzeniu Muzeum Browaru wróciliśmy do miejsca zakwaterowania. Po wspólnym posiłku mimo braku sił zorganizowaliśmy zabawę – tak samo udaną jak dnia poprzedniego.
        Trzeciego ,a zarazem ostatniego dnia wycieczki   wjechaliśmy kolejką szynową na górę Żar. Ze szczytu podziwialiśmy przepiękne krajobrazy Beskidów Zachodnich. Dostrzegliśmy pasma Beskidu Śląskiego, Beskidu Małego i Beskidu Żywieckiego. Po tak wspaniałych widokach wyruszyliśmy w dalszą trasę.
Drugim punktem dnia wycieczki był Cieszyn. Po przybyciu na  miejsce udaliśmy się na Wzgórze Zamkowe. Tam podziwialiśmy „nową” i „starą” część zamku, wybudowaną w XIX wieku na styl austriacki. Miasto to dzieli rzeka Olza, wyznaczająca granice dwóch państw: Polski i Czech. Z wieży podziwialiśmy też krajobrazy górskie naszych Beskidów oraz czeskich Karpat.
 Po zwiedzeniu cieszyńskiego rynku udaliśmy się do autokaru, którym ruszyliśmy do miasta Ustroń. Tu zjedliśmy obiad w przepięknej stylowej karczmie góralskiej. Karczma w Ustroniu była ostatnim punktem programu tej niezapomnianej wycieczki. Późnym wieczorem wróciliśmy do swoich domów.
        Z wycieczki na pewno pozostaną wspaniałe wspomnienia i pamiątkowe zdjęcia.

Powrót

Wyszukiwanie

© 2015 Wszystkie prawa zastrzeżone - Kopiowanie za zgodą administratora.