Kraków i okolice - wycieczka!

2013-11-26 12:41

W dniach 7 i 8 listopada 2013 roku w ramach realizacji zadania publicznego pn.: „Prowadzenie grupowych i indywidualnych zajęć, które mają na celu nabywanie, rozwijanie i podtrzymywanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego funkcjonowania osób niepełnosprawnych” pod tytułem: „ Świat otwarty dla niepełnosprawnych” nasi podopieczni wraz z opiekunami wyruszyli w dwudniową wycieczkę do Krakowa. Kraków jest jednym z najpiękniejszych miast w całej Polsce, o ile nie najpiękniejszym . Był on drugą stolicą naszego kraju. Jest tu także wiele ciekawych miejsc do zobaczenia, min.: Wawel, Kościół Mariacki, Łagiewniki, Wieliczka i wiele innych. Odbywało się tu także wiele ważnych wydarzeń historycznych, m.in. koronacja Władysława Łokietka. Na Wawelu pochowani są także bardzo ważni ludzie dla całego naszego kraju. Niejednokrotnie przybywał tu także Błogosławiony Ojciec Święty Jan Paweł II. Wiele razy podkreślał też jak bardzo ważny jest dla Niego i dla całego narodu.

Plan wycieczki był napięty na „ostatni guzik”. W czwartek wczesnym rankiem wyruszyliśmy z Iłży - miejsca zbiórki w długą podróż wzdłuż woj. mazowieckiego, świętokrzyskiego, kończąc na małopolskim. Po przybyciu do upragnionego Krakowa szybkim krokiem za naszym przemiłym panem przewodnikiem udaliśmy się do kina ARS na film oparty na prawdziwej historii „Chce się żyć”.

Film był lekcją dla nas wszystkich gdyż ukazywał niepokorną opowieść o ogromnej woli życia osoby skazanej przez świat na milczenie, przez straszna chorobę - porażenie mózgowe. Opowieść Mateusza (bo tak miał na imię główny bohater) nie ogranicza się jednak do jego zmagań z chorobą. Mateusz jak każdy inny chłopiec, a później mężczyzna, przeżywa trudy dorastania, pierwszą miłość, tęsknotę i samotność. Po takiej dawce emocji z łzami w oczach udaliśmy się do kawiarni Alter Ego na ulicy Floriańskiej w celu posilenia się przed kolejnymi atrakcjami.

Następnie w  czwartkowe popołudnie udajemy się do Kopalni Soli w Wieliczce. Tu zaczyna się nasza przygoda szlakiem turystycznym przelatanym szlakiem górniczym. Schodząc 140 m w głąb pod powierzchnię ziemi widzimy cudowną Kaplicę św. Kingi, Komorę Warszawa oraz mieliśmy okazję przenieść się w magiczną podróż labiryntem solnych korytarzy. Maszerując z panem przewodnikiem ponad 2 godziny po podziemnych korytarzach dotarliśmy do Muzeum gdzie usłyszeliśmy na temat technologii używanych w kopalni, ale i również o historii kopalni Wieliczka. Zmęczeni, ale dumni z siebie że pokonaliśmy tak trudny szlak ruszyliśmy w kolejną drogę do miejscowości Marszowice k. Gdowa, aby poznać miejsce noclegu. Folwark Więzy to zabytkowy obiekt folwarczno - dworski, położony w malowniczej wiejskiej okolicy Małopolski, niedaleko  Krakowa. Zakwaterowani w swoich pokojach zeszliśmy na przepyszną kolację przygotowaną przez właścicieli obiektu. Mimo ogromnego zmęczenia, nasi koledzy i koleżanki przygotowali jeszcze jedną atrakcję dzisiejszego wieczoru. Była to dyskoteka na, której to wszyscy świetnie się bawili zapominając o zmęczeniu i bólu nóg. Nadszedł czas odpoczynku.

Piątek to drugi dzień wycieczki. Zapowiadał się piękny słoneczny dzień. Po śniadaniu ruszyliśmy w podróż do Krakowa celem spotkania się z panią przewodnik, która oprowadziła nas opowiadając o zabytkach Krakowa. Spacerem szliśmy  wzdłuż rzeki Wisła na Zamek Królewski z zaciekawieniem słuchając historii o Krakowie. Przechodząc koło smoka Wawelskiego zatrzymaliśmy się oczekując aż zionie ogniem.

Kolejnym punktem wycieczki był dziedziniec arkadowy, a następnie przeszliśmy do grobu Pary Prezydenckiej Marii i Lecha Kaczyńskich tragicznie zmarłych 10 kwietnia 2010 r. oraz grobu Marszałka Józefa Piłsudskiego. Z powagą oddaliśmy hołd przy grobach przechodząc spacerem do podziemi rynku Krakowskiego. Mieliśmy możliwość zwiedzić podziemną ekspozycję, która prezentuje nie tylko bogatą historię Krakowa, a szlak turystyczny w Podziemiach Rynku wiedzie pomiędzy kamiennymi i ceglanymi murami piwnic dawnych obiektów handlowych, takich jak: Kramy Bolesławowe, Kramy Bogate, Waga Wielka i Sukiennice. Ciekawostką są też zachowane fragmenty brukowanych ciągów komunikacyjnych, które dają wyobrażenie o średniowiecznej technologii budowania dróg. W połowie drogi zatrzymujemy się na dłużej przy mechanicznym teatrzyku gdzie przedstawiona zostaje Legenda o dawnym Krakowie. W podziemiach spędzilismy ok. 2 godzin po czym udaliśmy się ze swoimi opiekunami na rynek Krakowski celem zakupów pamiątek. Po dokonaniu zakupów szybkim krokiem ruszylismy do naszej już „zaprzyjaźnionej” kawiarni Alter Ego na pyszny obiad.

Niestety wszystko co dobre ma swój kres i tak też było i z naszą wycieczka dwa dni upłynęły bardzo szybko, zmęczeni, ale co najważniejsze dumni z siebie wróciliśmy do swoich domów. Dziękujemy naszej pani Kierownik za zorganizowanie tak wspaniałej wycieczki, panu przewodnikowi za towarzyszenie nam i czekamy z utęsknieniem na kolejne wycieczki po naszym pięknym kraju przecież w tylu wspaniałych miejscach jeszcze nie byliśmy, a być może i zagraniczne :)

Galeria zdjęć!

Powrót

Wyszukiwanie

© 2015 Wszystkie prawa zastrzeżone - Kopiowanie za zgodą administratora.