Historyczne Zakątki Ziemi Iłżeckiej - wycieczka.

2015-09-22 10:10

„ Cudze chwalicie swego nie znacie sami nie wiedzie co posiadacie” tak pisał w wierszu „Wieś” Stanisław Jachowicz. A my w myśl tego cytatu zorganizowaliśmy wycieczkę pn. „Historyczne Zakątki Ziemi Iłżeckiej”, nigdzie indziej jak do Iłży, Kałkowa i okolic, do miejsc nam najbliższych, gdzie poznawaliśmy krok po kroku historię Iłży i jej zabytków, które ją upiększają. A było to tak…
        Przygotowania do wyjazdu rozpoczęły się z 2 tygodniowym wyprzedzeniem gdzie wybrani przewodnicy zbierali a następnie utrwalali informacje dotyczące,  kościoła Matki Boskiej Śnieżnej, Kopica Tatarskich, pieca garncarskiego, kościoła Najświętszej Marii Panny, korzystając z pomocy terapeutów oraz środków dydaktycznych znajdujących się w naszej placówce.
Wyjazd zaplanowany był na dzień 17.09.2015 roku  gdzie wczesnym rankiem całą grupą spotkaliśmy się pod restauracją Rycerska, aby wspólnie przenieść się w odległe lata i poznawać  historię Iłży. Przewodnikami naszej wycieczki, byli uczestnicy Warsztatów, którzy opowiadali wydarzenia, związane z danym miejscem historycznym.
        Potem  udaliśmy się na mały odpoczynek na Placu MGOSIR  , gdzie mogliśmy pograć w piłkę siatkową oraz poćwiczyć na sprzęcie rehabilitacyjnym . Po tym krótkim odpoczynku kontynuując  naszą wyprawę  udaliśmy się pod dom rodzinny Surderlandów, a następnie na ruiny Zamku Iłżeckiego.
Po tak ciężkiej wyprawie zasłużyliśmy na pyszny obiad, który zjedliśmy w restauracji Rycerska.
        Gdy dzień chylił się ku końcowi  pojechaliśmy do Kałkowa, gdzie w Ośrodku Rekolekcyjno Wypoczynkowym „Eremy” mieliśmy nocleg.
Po zakwaterowaniu wspólnie wzięliśmy udział w dyskotece, która połączona była z pieczeniem kiełbasek na grillu. I tak zmęczeni i pełni wrażeń udaliśmy się na spoczynek, aby nabrać sił na drugi dzień wycieczki, który rozpoczął się od pysznego śniadania a następnie pokonując olbrzymią górę przeszliśmy do Sanktuarium , aby zwiedzić znajdujące się tam: kościół, kaplicę, zwierzyniec i udać się na Golgotę.
        Ten punkt wycieczki był dla najbardziej wytrwałych, a ci co się bali zdecydowali się pokonać swój strach i także weszli  na sam szczyt po schodach pnących się w nieskończoność ku górze. Ale warto było bo widoki z Golgoty rekompensowały wysiłek który trzeba był włożyć aby dotrzeć ze wszystkimi na sam szczyt.
        Zmierzając ku końcowi wycieczki odwiedziliśmy rezerwat przyrody „Piotrowe Pole” gdzie idąc Gościńcem Ostrowieckim poznaliśmy mroczną historię tego miejsca. Idąc drogą krzyżową  zostaliśmy zaszczyceni  możliwością  budowania kolejnych jej elementów. Uczestnicy wycieczki pozostawili na niej swój ślad w postaci flag biało-czerwonych, tym samym upamiętniając historię tego miejsca.
        W tym miejscu spotkała nas ogromna niespodzianka , gdyż współtwórcy Drogi Krzyżowej  zaproponowali nam abyśmy obieli swoją opieką  jedna ze stacji. Wspólnie zdecydowaliśmy się na stację VI której pierwsza intencja poświęcona jest  osobom duchownym, które oddały  życie za Ojczyznę.

Na tym zakończyła się nasza wycieczka .  Z tego miejsca chcieliśmy podziękować wszystkim sponsorom , którzy przyczynili się  do zorganizowania tej wycieczki.

Zobacz zdjęcia!

Powrót

Wyszukiwanie

© 2015 Wszystkie prawa zastrzeżone - Kopiowanie za zgodą administratora.