Aktywizacja i integracja osób niepełnosprawnych, podczas spływu kajakowego.

2012-09-18 21:39

Caritas Diecezji Radomskiej - Warsztaty Terapii Zajęciowej z Jedlanki Starej realizując projekt w ramach zadania publicznego pn. "Rajdy turystyczne – organizacja rajdów pieszych, rowerowych, konnych oraz spływów kajakowych na terenie Województwa Mazowieckiego" zorganizowali w dniach 13-14 września 2012 roku na terenie Miejsko Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Iłży spływ kajakowy, którego celem było integracja osób niepełnosprawnych.

Do wzięcia udziału w regatach kajakowych zaprosiliśmy placówki na co dzień zajmujące się osobami niepełnosprawnymi. Były to: Dom Pomocy Społecznej z Krzyżanowic, Zespół Szkół Specjalnych z Radomia, Stowarzyszenie Pomocy Niepełnosprawnym „Biedronki” przy Zespole Szkół Specjalnych im. ks. Jana Twardowskiego z Grójca oraz Warsztaty Terapii Zajęciowej z Jedlanki Starej.

W czwartek wczesnym rankiem po przyjeździe i zarejestrowaniu się wszystkich zaproszonych gości udaliśmy się pod scenę amfiteatru gdzie odbyła się  oficjalna część spływu. Otwarcia dokonała pani Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej Barbara Rosiewicz witając wszystkich przybyłych gości oraz dziękując za pomoc w organizacji spływu. Kilka słów od siebie dodał Dyrektor MGOSiR pan Rafał Nachyła, potwierdzając otwarcie Spływu Kajakowego na terenie MGOSiR w Iłży. Następnie jak tradycja każe odbył się chrzest. Wszyscy przybyli prowadzeni kolejno przez diabełka zobowiązani byli ukłonić się przed Neptunem i jego małżonką. Na znak przyjęcia do grona kajakarzy, każdy otrzymał pamiątkowy buton. Wreszcie długo oczekiwany spływ rozpoczął się. Ubrani w kapoki kolejno wsiadaliśmy ze sternikami do kajaków. Ze względu na ograniczoną ilość kajaków, musieliśmy podzielić się na kilka grup. Organizatorzy zapewnili atrakcje wszystkim. Ci, którzy nie pływali w kajakach mieli możliwość udziału w różnego rodzaju zabawach, zawodach sportowych, grali w tenisa stołowego, w „BOCCIE”, brali udział w zajęciach tanecznych. Po tak wyczerpującym przedpołudniu nadszedł czas na pyszny obiad. Posiliwszy się osoby chętne mogły jeszcze raz wsiąść do kajaków lub łódek. Jak można było się spodziewać chętnych nie brakowało. Szkoda Nam było zakończyć Nasz spływ. Dumni i zadowoleni z siebie, że pokonaliśmy strach i swoje słabości udaliśmy się do pobliskiego hotelu, aby wziąć udział w karaoke. Czas szybko mija w dobrym towarzystwie i na fajnej zabawie. Ani się obejrzeliśmy, a przyszła pora na kolację. I tym razem organizatorzy zapewnili Nam wiele atrakcji. Wspólne grillowanie umiliła Nam swoim śpiewem grupa harcerzy z Grójca. Dla lepszego trawienia po kolacji harcerze zaprosili Nas do wspólnych zabaw na Świerzym powietrzu. Niestety jedynie pogoda się nie popisała i cały dzień mżyło. Na zakończenie dnia wszyscy wzieliśmy udział w dyskotece. Kolejnego dnia powitało nas przebijające się przez chmury słoneczko. Po wspólnym śniadaniu wyruszyliśmy na wycieczkę po Iłży. Celem wyprawy było zwiedzanie ruin zamku Iłżeckiego oraz Muzeum Regionalnego. Zmęczeni, ale szczęśliwi wróciliśmy na obiad.

Wszystko ma swój początek i koniec. Nadszedł ten czas kiedy nastąpiło rozdanie nagród i pamiątkowych dyplomów oraz medali z Regat Kajakowych. Niechętnie wracaliśmy do domów. Mamy jednak nadzieję, że za rok znowu się spotkamy na II już spływie.

Serdeczne podziękowania kierujemy dla Dyrektora MGOSiR pana Rafała Nachyle za bezpłatne użyczenie terenu oraz sprzętu. Podziękowania kierujemy również dla wolontariuszy którzy z chęcią pomagali Nam w zorganizowaniu Spływu Kajakowego.

Zobacz galerię zdjęć!

Powrót

Wyszukiwanie

© 2015 Wszystkie prawa zastrzeżone - Kopiowanie za zgodą administratora.