„Aktywizacja i integracja osób starszych: wyrównywanie szans i integracja społeczna osób niepełnosprawnych.” - zakończenie projektu!

2012-11-16 22:59

Zakończyliśmy już ostatni, a zarazem jeden z trzech realizowanych w Naszej placówce projektów pt.: „Aktywizacja i integracja osób starszych: wyrównywanie szans i integracja społeczna osób niepełnosprawnych.” Zwięczeniem co sobotnich wykładów i zajęć praktycznych, które odbywały się w WTZ w miesiącach wrzesień, październik była wycieczka.

Odbyła się ona 9.11.2012 roku. Wraz z Paniami biorącymi czynny udział w spotkaniach realizowanych w ramach projektu wyruszyliśmy na podbój Gór Świętokrzyskich.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od „pogłaskania” figury Emeryta u podnóża Łysej Góry.Miało nam to zapewnić szczecie w miłości i szybkie znalezienie tej drugiej połówki. Wjeżdżając na Łysą Górę  mieliśmy możliwość podziwiania pięknej przyrody Świętokrzyskiego Parku Narodowego oraz panoramę z tarasu widokowego na gołoborzu. Po dojechaniu na szczyt zwiedzaliśmy klasztor benedyktynów gdzie mieliśmy możliwość nie tylko podziwiać piękno architektoniczne klasztoru, ale również dowiedzieliśmy się wiele na temat jego historii. Najważniejszym dla nas punktem pobytu w klasztorze była jednak możliwość pomodlenia się i ucałowania relikwii Krzyża Świętego. Posileni duchowo udaliśmy się do podziemi klasztoru na poczęstunek, aby posilić się tym razem fizycznie :). Następnie autokarem przejechaliśmy do Krajna, gdzie mieliśmy możliwość zwiedzenia Parku Miniatur najciekawszych i najbardziej znanych budowli świata. Choć przez chwilę mogliśmy poczuć się jak na wyprawie dookoła świata. U stóp Parku Miniatur, bo należy wspomnieć, że znajduje się on na stoku góry zjedliśmy przepyszny obiad w bardzo przytulnej, stylizowanej na chatkę baba jagi restauracji o nazwie „Sabat”. Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Świętej Katarzyny łącznie ze źródełkiem Św. Franciszka. I tym razem mieliśmy przyjemność wysłuchania bardzo ciekawych historii opowiadanych przez Pana Przewodnika a także zwiedzenia klasztoru ss. Bernardynek.

Podczas drogi powrotnej przejechaliśmy przez Bodzentyn gdzie znajduje się gotycka kolegiata i ruiny zamku. Zmęczeni, ale w dobrych humorach i poszerzoną wiedzą wróciliśmy do domów.

Projekt odniósł duży sukces, a głęboka więź jaka nawiązała się pomiędzy osobami starszymi, a niepełnosprawnymi jest odczuwalna i umacnia się nadal.

Galeria zdjęć!

Powrót

Wyszukiwanie

© 2015 Wszystkie prawa zastrzeżone - Kopiowanie za zgodą administratora.